space 123 ignition - electronic ignition for classic cars


Products : 123\TUNE

123\TUNE123ignition heeft het weer geflikt! Als je je motor wilt 'tunen', of als je een motor hebt waarvoor geen standaard 123 ontsteking beschikbaar is.....dan is de 123\TUNE het antwoord ! Door de ontsteking met de computer te verbinden kan de eind-gebruiker héél gemakkelijk de 123\TUNE aanpassen aan zijn wensen, hoe veeleisend die ook zijn. De ontsteking biedt twee curve's die omschakelbaar zijn door al dan niet 12 Volt op een draad van de 123\TUNE aan te sluiten.
( Handig als je op twee verschillende brandstoffen rijdt, zoals Benzine & LPG, of Benzine & E85 ! )

De nieuwste versie van de 123\TUNE is 1.8.1
hier downloaden (8 Mb windows inst. programma)
De minimale systeem vereisten voor de 123\TUNE zijn :

• MS Windows XP
• 1 gigahertz (GHz) processor
• 256 megabytes (MB) RAM
• vrije (gevoede!) USB poort
• USB kabel met mini-B stekker (male)


installation manual



Hier zijn alle functies van de 123\TUNE :


- draairichting CW & CCW ( autodetect )
- voor 6 Volt of 12 Volt auto's ( autodetect )
- variabele contacthoek ( autodetect )
- bobine stroomloos na 1 seconde ( autodetect )
- spark-balancing: beter dan 0,5 degr. krukas
- voor auto's met plus of met min aan massa.
( de 123\TUNE-8 is er alleen voor min aan massa )
- twee vervroegings curves
( 500 to 8000 rpm )
- twee vacuum-vervroegings & boost-retard curves
( 0 to 200 kPa or -30 inHg to +15 psi )
- twee toerental grenzen ( MAP-start ) waarbij vacuumvervroeging begint
- twee toeren-begrenzings velden( advanced random spark stealing )
- real-time tuning vanaf het toetsenbord.( ideaal voor het werken met een rollenbank )
- rpm-stopwatch ( ideaal om op de weg te tunen )
- luxe 'import-from-file' en 'export-to-file' mogelijkheden. ( makkelijk uitwisselen van curves )
- elektronisch "dashboard" met :

temperatuur meter ( in gr. Celsius of gr. Fahrenheit )

druk inlaat-spruitstuk ( in Bar of in inches Hg / Psi )

toerenteller ( 0 to 8000 rpm krukas )

vonk-energie meter ( stroom in bobine )

meter met de totale vervroeging ( in graden krukas )

- beschikbaar in 4- , 6- and 8- cylinder modellen, in verschillende uitvoeringen en maten



Hieronder vindt U de lijn-tekeningen met de maten van de verschillende beschikbare modellen. Het vier-cylindermodel kan geleverd worden met een rechte en met een haakse kap.
Het 6-cylinder model kan alleen met een rechte kap geleverd worden.

Model G, M, D


Model V, KENT, BMW


Ducellier, Renault, Mini A+


Volvo B21 B23, Fiat TC


PORSCHE 911



Veertien verschillende uitvoeringen kunnen geleverd worden met de 4- resp 6-cylinder 123\TUNE. Dit wordt aangegeven in de laatste positie van het bestelnummer ( vb. "123\TUNE-4-R-V-BMW" ) :


"G" is geschikt om de meeste Lucas distributeurs te vervangen ( MG,Jaguar,Triumph )

"M" is geschikt om veel Bosch distributeurs te vervangen ( Mercedes )

"D" is geschikt om de meeste Ducellier distributeurs te vervangen ( Citroen,Alfa )

"V" is geschikt als vervanger voor veel Bosch distributors ( zoals in VW, Porsche, Volvo )

"KENT" is geschikt voor zgn. "FORD-KENT" motoren, en deze wordt geleverd inclusief montage-beugel.

"BMW" is geschikt voor zgn. "BMW-M10" motoren.

"DUC" is geschikt voor het vervangen van veel Ducellier verdelers ( Wordt geleverd met Ducellier kap & rotor )

"REN" is geschikt voor het vervangen van veel Renault Ducellier verdelers ( Wordt geleverd met Ducellier kap & rotor )

"MINI-A+" is geschikt voor de “Mini A+” motoren.

"B21-B23" is geschikt voor “Volvo B21-B23” motoren.

"FIAT-TC" is geschikt voor zgn. “Fiat twin-cam” motoren.

"LANCIA" is geschikt voor Lancia Fulvia.

"PORSCHE 6 SMALL" is geschikt voor Porsche 911 2,0 & 2,2 L motoren.

"PORSCHE 6 BIG" is geschikt voor Porsche 911 2,4 - 2,7 & 3,3 L motoren.


Door het juiste model te selecteren, kunt U de hoeveelheid mechanisch aanpassingswerk beperken of voorkomen.


Voor de 8-cyl. 123\TUNE, zijn tot dusverre drie modellen beschikbaar, zoals hieronder aangegeven. ( voor Rolls-Royce, Bentley en Rover )

Rover V8, Rolls-Royce V8, Bentley V8
 

Copyright © 2003 - 123ignition.nl, webdesign Korridor